måndag 25 oktober 2010

Att mötas - ditt och mitt bidrag

Möten, möten, möten ... rader av möten. Precis så känns vissa av mina arbetsveckor. I ett sånt läge kan det vara lätt att börja kritisera; upplägget, kallade personer, utskickat material, fokus under mötet ... Ja allt går att ha en åsikt om. Men ... jag har ju själv valt att delta i mötet! Så då bör ju MITT ANSVAR vara att se till att jag använder den tiden på allra bästa sätt. Hur gör jag det då? Ja, för min del så kommer jag förberedd och därefter ENGAGERAR jag mig i de frågor som står på agendan, behåller fokus, har en åsikt, lyssnar för att förstå och när jag talar, talar för att förstås.

Hur bidrar du allra bäst till det möte du själv valt att delta i?

1 kommentar:

Anonym sa...

*Väljer bort de möten som inte är relevanta för mig
*Försöker vara påläst
*Pratar! Det kan ju vara rena inormationsmöten där man ska informeras mer än att bidra med egna åsikter, men om det är mer konstruktiva möten som man är inbjuden till är det viktigt att dela med sig av sina synpunkter. Och viktigt att lyssna också så klart. I lagom stora doser...svårt iblnad
*Försöker ha en positiv grundinställning till de möten jag går på