torsdag 26 augusti 2010

Uppmuntran

Igår kväll råkade jag stöta till min dotters Skrållan (talande docka som ska gestalta Skrållan från Saltkråkan för den som inte vet), hon tittade vänligt på mig och sa med övertygelse "Jag tycker du är snäll". Trots att det kom från en docka så kände jag hur glad jag blev över kommentaren. Jag och dottern skojade lite om att man borde ha en sådan docka som kunde komma med uppmuntrande kommentarer på jobbet/i skolan när det som bäst behövs ... Hmm kanske inte räcker hela vägen även om det nog kunde göra skillnad vid något enstaka tillfälle. Men om vi kunde vara denna talande docka mot varandra? Hur ofta talar du om för dina arbetskamrater vilka egenskaper du uppskattar hos dem? Om du och jag dubblerade antalet uppmuntrande kommentarer vad skulle hända då?

Inga kommentarer: